کد خبر 32375
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶

رئيس حوزه هنري گفت: در شرايط جاري حتي اگر نويسندگان و هنرمندان کشور درباره انقلاب غفلت کنند، انقلاب غريب نخواهد بود و هنرمندان و نويسندگان سراسر جهان به موضوع انقلاب پرداخته و پيام‌هاي ارزشمندش را منتقل خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مراسم اختتاميه سومين جشنواره داستان انقلاب، عصر يکشنبه 8 اسفند با حضور محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، اميرحسين فردي مدير بخش آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري، مجتبي رحماندوست مشاور رئيس حوزه هنري، محسن پرويز معاون سابق امور فرهنگي وزارت ارشاد و ديگر مسئولان و چهره‌هاي ادبي کشور در تالار مهر حوزه هنري برگزار شد.

محسن مومني در ابتداي اين برنامه گفت: از منظر قرآن يکي از رسالت‌ها و وظايف هنرمندان، پرداختن به ايام‌الله است. در اين روز‌هاست که جمال و جلال خدا تجلي پيدا مي‌کند و طبق گفته قرآن پرداختن به اين موضوعات باعث مي‌شود قلب مومنان محکم و استوار شود. يکي از مصاديق هم ايام‌الله انقلاب اسلامي ايران است. انقلاب اسلامي واقعه‌اي نبود که قابل پيش‌بيني باشد و در فهم تحليل‌گران سياسي بگنجد.

وي افزود: يکي از دلايلي که جريان روشنفکري کشور از انقلاب عقب افتاد همين غيرقابل‌ پيش‌بيني بودن آن بود. در آن زمان اين تفکر که دين توانايي جلو بردن جامعه را ندارد، تفکر غالب بود اما خلاف اين امر اتفاق افتاد. روشنفکران کشور به دليل اينکه اين موضوع را متوجه نشدند از جريان انقلاب عقب افتادند.

رئيس حوزه هنري ادامه داد: چنين مسائلي دليل نمي‌شود نسبت به اين حادثه بزرگ غفلت کنيم. يکي از اهداف اين جشنواره يادآوري و زدودن غبار غفلت است. قوت و تعداد آثار اين دوره جشنواره نسبت به اولين دوره برگزاري بسيار متفاوت است. به نظرم همه نويسندگان و هنرمندان کشور دغدغه انقلاب را دارند حتي اگر در جشنواره‌هاي اين‌چنيني شرکت نکنند. امروز صدا و پيام انقلاب در جهان اسلام مخصوصا شمال آفريقا شنيده شده است.

مومني گفت: با توجه به شرايط موجود غفلت و بي توجهي هنرمندان کشور درباره انقلاب پذيرفتني نيست. البته اگر نويسندگان و هنرمندان کشور در اين باره غفلت کنند، انقلاب غريب نخواهد بود و هنرمندان و نويسندگان سراسر جهان به موضوع انقلاب پرداخته و پيام‌هاي ارزشمندش را منتقل خواهند کرد. نشانه‌هاي اين راه به روشني عيان است و مي‌توان در اين جشنواره نيز نمونه‌اي از آن را ديد. اين سلسه ادامه خواهد يافت و صداي انقلاب را به همه مردم جهان خواهد رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس